fick en förfrågan innan

på Facebook. det är en bekant som frågade mig om jag kunde klippa ihop några scenen från en film som de sk aanvända till en spelning med deras band..

efter att jag ställde frågor för att förstå hu mycket tid det skulle ta, så föreslog jag 700 kr. rätt billigt , då det skulle ta mig ett par timmar o de är 5 i bandet och de flesta har jobb. Så det var ett riktigt kompispris. Samt de skulle få mer utöver detta bara , jag skulle ju skapa några gulliga effekter, men det sa jag inte, det skulle bli som en suprise.

Hans svar var:

ha ha ha rolig kille du, jag fixar det själv. Glöm att jag frågade.

det gjorde mig förbannad på flera sätt.

1. ska jag offra 2-3 timmar av den tiden jag inte har, ( alla möjliga ringer mig varje dag, skickar mail eller  på msn, som kan inte hantera sina datorer, de får inte in kanaler på sin tv, de har köpt en ny stereo de inte kan förstå osv osv)  Bara för att jag är teknisk kunnig o rätt så insatt. betyder det att jag ska springa o tillgodose min omgivningsbehov för det?

2. Jävligt nonchalant svar. 

3. blir jag tagen för givet? Att jag ska distå med mina kunskaper bara för att jag har dem?


Ne, nästa som frågar mig om nåt, ska jag länka hit. visst, jag är inte sen med att hjälpa till när nån ber mig om det. men är detta summan av allt?

Du som läser detta o vet med dig att jag har hjälp dig med nåt, ta inte illa upp. det handla inte om dig.. utan det handlar om att det finns ungefär 20 som dig.

Ne, nu sk ajag fika

Kommentarer
Postat av: Kristian

Haha, känner igen de :) Gjorde hemsidor innan, när man föreslog en tusenlapp så höll de på att storkna... Och då tar det kanske uppemot 15-20 timmar att göra.

2009-03-06 @ 15:12:10
URL: http://laasen.blogg.se/
Postat av: Pia

Han får skylla sig själv om han inte kan betala 700:- för dina kunskaper.

Låt dig aldrig utnyttjas.

Ha en bra helg!!

2009-03-06 @ 19:42:21
Postat av: Jalde

Fan vilken mupp. Förstår att du blev uppretad, det är principen liksom. 700 är väl för fan inte mkt? Jävla snål-as! Om han nu kan göra den själv, varför fråga om hjälp då? Jaja...

2009-03-08 @ 00:16:23
URL: http://taini.wordpress.com
Postat av: Ted

höhö ja det där känner man igen, folk har massa problem och allt man behöver göra är oftast att trycka på några knappar, eller lägga in en textrad i en fil ;)



men visst kommer man alltid till en gräns då man tröttnar, folk som inte orkar lära sig saker utan alltid frågar ska även få veta att det inte är ok. Jag svarar alltid google när jag inte pallar för det är ju där jag hittar mina svar.



Nejdu thomas... bara för att vi har svart bälte i googlesökningar så ska andra inte få utnyttja oss ;) kanske starta företag på det!

2009-03-16 @ 11:45:43
URL: http://tytnll.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0