update...

Sitter här hemma nu. klockan är kvart över tre. funderar på att gå o lägga mig, men letar efter argument att inte göra det.. typ kommer på saker jag har velat kolla upp o så.  nu har jag i typ två timmar kollat upp hur man gör om en PC tlil en mac.
Mycket intressant då jag är helt såld på hur macens operativ system fungerar.

Jag har läst så mycket olika saker om vad folk tycker om mac/pc och kommit fram til en slutsats.

Det handlar ändå om vad jag tycker, speciellt när det gäller mig. Jag tycker att jag ska testa installera Mac osx på min pc och då ska jag göra det. Det återstår bara att se om jag klarar av det. men det tror jag bara handlar om hur många timmar jag lägger ner på det projektet. Det är ju inte liksom bara att stoppa in skivan o sen voila... Mac osx...  i synnerhet inte när det gäller att installera på en ihopplockad PC.. massa olika drivrutiner jag måste leta upp och så.

herregud.. låter som en datanörd. men just idag så har jag ägnat mig åt datanördiga saker.. har settt bland annat hur folk överklockar sina burkar till fantastiska frekvenser o kyler med flytande kväve (!).

Snackade med älsklingen innan med och vi bestämde att jag ska dit nu i helgen.

Jag var även o föreläste för ett gäng 9:or idag. Innan jag började när alla skulle samlas o så, märkte jag hur de kolla på mig o hysch hysch o sånt.. Så jag inlede med att fråga om de visste/kände till vem jag är. Och halva klassen visste vem jag va, lite av olika skäl. några sett mig i tidningen.. några visste att jag gör video. några att jag fotar gryma bilder. kul med sån variation. Jag tog med ungdomarna till en resa genom grekland, linköping och återkopplade till där ja är idag i mitt liv...
Jag frågade mitt i om de ville ha rast, men ingen ville det ( bra sätt att kolla om intresseflaggan svajar eller inte).

Sen två timmar efteråt, helt mörbultad i hjärnan så dricker jag en kopp kaffe med fritidsledarna o då kommer det fram ungdomar o frågar mig saker som de inte vågade fråga när alla satt där. Det är sånna stunder som gör det hela så jävla bra, för det är då jag kan bemöta ungdomarna på en annan nivå o vara direkt behjälplig.
Fritidsledarna var helnöjda med min insats och likaså jag.

Sen åkte jag hem med ett leende på mina läppar,  kom hem, åt mackor, tog ett beslut att i morgon ska jag städa.

Sen måste jag skärpa mig med en sak. jag är trotsig som fan.  Jag är lite som min flickvän.. säger man åt mig att INTE göra en sak, så letar jag hundra sätt att göra det på.  men hur som . det är min verklighet, mitt sätt, mina tankar,

citerar igen en text från en review jag fick från USA:
-----------------------------------
Review from after8media.com:

"There’s another artist that would attest to my praise about Jennifer, and he is photographer Thomas Tjäder. I’ve viewed his art with Jennifer as the make-up artist and find they have a synergy that CSI: Miami or Hollywood would love to work with, if you’re not the faint at heart type of person. He brings a visual enlightenment to the dark side of our destiny. His work is not shown here, but I have placed the link to his website for the curious, take a look if you dare. I will always admire those that bring joy to me through their dreams, passions, and professional talent that make me want to live forever searching for an endless reservoir of yet to be found greatness. "  /Gary I jamerson.

-----------------------------------


Då är min tanke.. Om jag skulle vara en vardaglig fotograf som fotar vardagliga bilder.. inte fan skulle jag bli omnämd på detta sättet?

Söker modeller som vill ingå i min "the death series".  Det hela går ut på att fånga det man inte vill tala om.
Se bild nedan om du kan tänka dig det.




Kommentarer
Postat av: Malin W

Jag är på :) Fan vad kul för dig Thomas! / W

2008-11-12 @ 11:03:44
URL: http://mjukisbettyboop.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo jag vet.. Han hade ju snott 3 andras bilder med.!

2008-11-12 @ 11:44:49
URL: http://sandish.blogg.se/
Postat av: zandra

jag är på! kommer hem nästa vecka, tror du att du har nån tid då? :)

2008-11-12 @ 15:58:06
URL: http://go64.blogg.se/
Postat av: Pia

Roligt för dig att föreläsningen gick bra,

du är ju intressant att lyssna på.

Och du... Förbli alltid den du är,

du vet vad jag menar:)

2008-11-13 @ 17:02:10
Postat av: Anonym

Ska det.. bara inte kommit på vad det är för storlek :P

2008-11-13 @ 23:15:38
URL: http://sandish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0