Målare...

Sitter just nu i köket o så har jag två målare här som slippar bort överflödig spackel.  Dessa målare gör mig förbryllad..

De har varit här sen måndags i olika omgångar. totalt är de 4 stycken.

De har på 3 dagar hunnit bli klara med ett rum, DÅ har jag till o med målat fönster o fönsterram för att kunna helt bli klar med första rummet så att vi kunde göra plats för restrerande rummen. För de hann inte ta det på måndag o behövde ha en hel vägg tisdag.

idag torsdag kl halv nio spacklar/slippar de det andra rummet ( Av fyra)

Ja har fått reda på att vissa jobbar halvtid eftersom vår hyresvärd inte har råd att betala heltid.. MEN de säger så mycket olika saker så jag har slutat lyssna.

Då till miina funderingar:

Min förra lägenhet fick jag ommålat o spacklat 2 rum på cirka 6 timmar av en person ( tack J ).




Här är de i regel två hela tiden o de har inte hunnit med två rum på tre dagar.

i måndags sa de efter att de spacklat första rummet: Ne, nu måste det torka över dagen, så vi kommer tisdag o målar.
Idag torsdag  kl 08:15 fick jag höra: Vi spacklar klart nu så är det klart efter morgonkaffet så vi målar då.

Då undrar jag. Går sånna på timlön? För i så fall förstår jag att vår hyresvärd inte har råd att ha dem på heltid.

Eller har jag missat nåt?

Missförstå mig inte nu. De är trevliga o så. men deras arbetssätt kan man ju ha lite synpunkter på.

men en till fundering.... Kan man verkligen ha väggspackel på fönstrets trä ramar?

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som att de maskar något fruktansvärt..? Du får sätta en blåslampa under röven på dem! ;)

2009-04-02 @ 09:15:07
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nej det kan man inte. Eller tror du inte på mig?

2009-04-02 @ 13:30:18
Postat av: Jennifer Makeup artist

Det klingar latmaskar i mina öron:) 0m jag var du hade jag tagit ett snack med hyresvärden å ifrågasatt om det verkeligen ska behöva ta sån tid. För det ska det verkeligen inte göra. Hade jag målat, hade det tagit max 3 timmar:)

2009-04-05 @ 01:47:47
URL: http://jennifermakeup.blogg.se/
Postat av: Maria

Yo yo! Har skickat mess till dig! ;)

2009-04-07 @ 14:07:46
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0